Ooit stond Eboman op het Pinkpop festival, vlak voor hoofdact The Prodigy. Zijn spectaculaire shows tonen een volledige integratie van geluid en beeld. De beelden bewerkt hij als een scratcher door er op in en uit te zoomen en er een graffiti-achtige bewerking op los te laten. De bij het beeld horende geluiden komen terug in de muziek. Eboman noemt zijn multimedia shows Sample Madness, verwijzend naar zijn credo dat alle bestaande geluiden en beelden gesampled zijn en dat de kunstenaar hiermee een origineel werk maakt.

 

In zijn DVJ programma nam hij MTV-clips van sterren als Madonna, Alicia Keys en Missy Elliott als basis. Zijn herbewerkingen van zowel het beeld als de muziek zijn fenomenale statements, waarin hij uit bestaand en overbekend materiaal geheel nieuwe audiovisuele composities maakt. Maar ook maakt hij duidelijk dat zijn voor 100% gesamplede werken autonome Eboman composities zijn. Eboman brengt digitale samplekunst op de dansvloer.

Samen met Huis a/d Werf presenteert Eboman de voorstellingen Interface Band en Verknipt. Hiervoor ontwierp hij een aantal nieuwe instrumenten, waarmee met menselijke bewegingen op het podium live beeld en geluid bewerkt en opgeroepen kan worden. Interface Band kan gezien worden als een volgende stap in het werk van Eboman dat handelt over het begrip vrijheid. Beelden van niet-westerse televisiezenders worden bij deze voorstellingen gebruikt als basismateriaal, maar Interface Band kan ter plekke beslissen om beelden uit de zaal te gebruiken en jou in de performance op te nemen.